חיפוש
חיפוש

משחקי קופסא לילדים

משחקי קופסא לילדים : ערכים, עבודת צוות והתמודדות עם הפסדים

 
משחקי הקופסא אינם רק פעילויות בילוי ושעשוע, אלא גם כלי ללימוד חשיבה אסטרטגית, פתרון בעיות ופיתוח כישורים חברתיים לילדים ולמבוגרים.
שילוב משחקי קופסא לילדים בשגרת היום עוזר לילדים להתפתח במגוון תחומים ולקבל כלים להתמודדות עם אתגרים, מגרה את החשיבה והדמיון ומקנה הרגלים בריאים למשחק.
 
תוך כדי המשחק במשחקי קופסא, ילדים לומדים ערכים חשובים שיכולים לשפר את היכולות החברתיות והרגשיות שלהם:
 
1. עבודת צוות ומשחקי שיתוף פעולה: משחקים כמו השועל החמקמק או הכבאים באים מעודדים ילדים לעבוד בצוות. במהלך המשחק, הם לומדים לתכנן יחד, לפתור בעיות ולקדם את המטרות המשותפות. הם גם לומדים כיצד לתקשר ולפתח את יכולות הרגישות החברתית שלהם.
 
2. התמודדות עם הפסדים: כאשר ילדים נמצאים במצב של הפסד במשחק כמו מלחמה חיות או דאבלרביעיות, חתחתול, הם לומדים להתמודד עם תחושות של כישלון או הפסד . הילדים מתאמנים להתמודד עם תחושת האכזבה, ללמוד מהשגיאות שלהם ולמצוא דרכים לשפר ביצועים בהמשך.
 
3. חברותיות ורגישות: ילדים לומדים להבין את רגשות האחרים ולתקשר באופן בריא. הם מתרגלים לסייע לחבריהם, להביע תמיכה ולהבין נקודות מבט שונות פעם אתה מנצח ופעם אתה מפסיד.
 
4. חשיבה אסטרטגית: משחקים כמו חלומות, מנקלה, טירות ויהלומים, פיראטים מסייעים לילדים לפתח חשיבה אסטרטגית ולתכנן מראש. הם צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות ולחשוב על השלכות התנהגותיות של צעדיהם, הלמידה דורשת זמן אך ההשקעה תמיד משתלמת.
 
5. ראיה מרחבית: במשחקים כמו הנסיך והנסיכה או הבנת המרחב ספארי,  הילדים מחדדים את הראיה מרחבית בתהליך מרתק שבו הילדים מתפתחים ביכולתם להבחין, לנווט ולהתמקד במרחב הסביבתי שלהם. זהו תהליך מורכב שעשוי להשפיע על יכולת הילד להבין ולפענח את העולם החיצון שמסביבם.
 
אז איך מתחילים?
התחלה בלמידה של משחקי קופסא
 
כדי להתחיל ללמד ילדים לשחק במשחקי קופסא, כדאי לבחור במשחקים מתאימים לגילם וליכולותיהם האישיות. כדאי להכין את הילדים להבין את החוקים של המשחק, ולהסביר בצורה ברורה את המטרה של המשחק ואת הדרכים האפשריות לניצחון. יש לשקול את הזמן הנדרש להשקעה בלמידה כהשקעה באיכות, המאפשרת לילדים ללמוד בצורה נעימה ומשמעותית.
הפניות שלנו כהורים או של כל מבוגר אחר להסבר במשחק ולתשמת לב גם היא חשובה ותהווה מפתח להצלחת הלימוד והפקת הנאה מיטבית.
 
באמצעות משחקי הקופסא, ילדים מתפתחים להיות עצמאיים יותר, רגישים יותר ומוכנים להתמודד עם אתגרים בחיים בצורה יצירתית.
אצלנו בNEST תוכלו למצוא מגוון עצום של משחקי קופסא לילדים גם בחנות שלנו בזכרון יעקב וגם במשלוחים לכל רחבי הארץ.
מוזמנים להתייעץ איתנו

נטע לייטנר ברינדט
הבעלים של – NEST PLAY חנות בוטיק למשחקים לילדים, הנעלה ומתנות
NEST LINE חנות לדברים יפים לנשים ולבית
עובדת סוציאלית, מדריכה להתפתחות תינוקות ויועצת שינה
0512525380
[email protected]

Picture of מערכת NestPlay

מערכת NestPlay

מקום להורים וטף

השאר תגובה

התחל שיחה »
1
אנחנו כאן בשבילך
הי,
הצוות המקצועי של NEST כאן כדי לסייע ולהמליץ. אנו מעניקים מענה אנושי ומבטיחים לענות בהקדם:)
(פניות לאחר שעות הפעילות יענו למחרת)